Background Image

Is chatten het nieuwe mailen?

Home  /  Klanten  /  Is chatten het nieuwe mailen?

Is chatten het nieuwe mailen?

september 3, 2016      In Klanten No Comments

De afgelopen week bracht ik een bezoek aan een potentiële opdrachtgever in Amsterdam. En omdat hij produkten verkoopt hoort daar ook support bij en zoals dat te doen gebruikelijk is, tegenwoordig,  horen daar ook support-tickets bij. En de vraag rees of chatten het nieuwe mailen is.

In ieder geval is het duidelijk dat het speelveld ‘multichannel’ is geworden.

Niet meer alleen langs de deur gaan, maar ook telefoon, mail, social-media en chatten dus. Een en ander natuurlijk omdat men steeds meer van een klant weet.

Toch vraag ik me af of chatten het nieuwe mailen gaat worden… ik zie chatten toch meer als het nieuwe bellen. De inhoud van de gesprekken is meestal wel doelgerichter dan in een telefoongesprek, maar toch, voor een wat langer verhaal wat wat meer uitzoekwerk vereist heeft mail toch duidelijk (mijn) voorkeur boven chatten.

Geef een reactie